Czarny piar Media Markt
Tym razem sytuacja ze świata “rzeczywistego” - Media Markt kupował towar u konkurencji…
Po przeczytaniu tego artykułu nie mogłem się powstrzymać przed umieszczeniem w blogu swojego komentarza. Co prawda już raz pisałem o Media M. w dziale humor, ale ta firma w “marketingu” na prawdę przechodzi samą siebie…
W skrócie było tak: W Gdańsku otworzono nowy supermarket ze sprzętem elektronicznym - “Electro World”. Oczywiście była wcześniej spora kampania reklamowa z hasłem: “Przygotuj się - elektronika będzie tańsza”. Pierwszego dnia przed drzwiami marketu czekało ponad tysiąc osób, a wśród nich, gdzieś na początku kolejki było 50 mężczyzn - ochroniarzy z Media M. Każdy z nich miał przygotowane 5000zł na zakupy, które zanosili do zaparkowanej niedaleko ciężarówki.
Rzecznik prasowy Media Markt przyznała, że kupili sprzęt w Electro Worldzie, by utworzyć billboardy z reklamą porównawczą produktów. Starali się kupić po jednej rzeczy z każdego asortymentu.
Z punktu widzenia klienta - czytelnika darmowej gazety “Metro”, w której ukazał się artykuł, wyglądało to jednak inaczej - “Media Markt wykupuje towar u konkurencji i sprzedaje u siebie”.
Jakkolwiek intencje Media Marktu nie były pewnie aż tak złośliwe (zabrać klientom tani towar i wystawić drożej u siebie), firma nie uniknęła tak zwanego “czarnego piaru“. Możnaby przypuszczać, że już nie pierwszy raz (podobna akcja wydażyła się w Warszawie).
Czym jest czarny piar? Jak go unikać? Jak się przed nim bronić? Odpowiedź znajdziesz w ebooku “Marketing Alternatywny” Jakuba Wichera. Szefom Media Markt’u szczególnie polecam tę książkę - do skutecznego promowania firmy nie wystarczy hasło “nie dla idiotów”
PS. W komentarzach do artykułu na Wirtualnej Polsce znalazło się sporo dowodów na to, że Media M. jest jednak dla idiotów - ceny niektórych oferowanych tam towarów są znacznie niższe nawet na stacjach benzynowych Ja do tanich zakpów elektorniki polecam Internet.
A jak łatwo znaleźć najtańszy sklep?
Skorystaj z porównywarki cen - np. Ceneo.
Wpisy podobne do "Czarny piar Media Markt"
- No related posts
dnia 11 July 2008 roku o godzinie 10:23
Hasło reklamowe tej sieci jest na tyle agresywne, że możnaby się dopatrzyć w nim naruszenia dóbr osobistych osób nie korzystających z jej usług i podać do sądu o odszkodowanie. Idiotyzm jest bowiem jednostką chorobową i posługiwanie się tym pejoratywnie nie tylko nie jast w dobrym smaku ale wręcz ordynarne i może być podstawą postępowań odszkodowawczych. Inną grupą pokrzywdzonych są osoby które nie dokonują zakupów w tej sieci handlowej z własnego wyboru.
dnia 30 July 2009 roku o godzinie 10:41
Media Mark słynie z kontrowersyjnych reklam.